Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2016

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗ ΣΥΝΑΞΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ- Π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ

Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος: Η Θεολογία των δακρύων


Συντάκτης: I.Λ

Είπαν πως ο Χριστιανισμός κάνει τον άνθρωπο κατηφή και μελαγχολικό.Η συναίσθηση της αμαρτωλότητός του και τα δάκρυα που χύνει εξ αιτίας της φυγαδεύει την χαρά από την ψυχή του.

Έτσι είπαν. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Όλοι όσοι τα λένε αυτά είδαν από μακρυά το βίωμα της πίστεως. Γι’αυτό και το παρεξήγούν.

Δεν κατάλαβαν ότι μόνο ο Χριστιανός ζει την αληθινή χαρά. Μια χαρά που δεν είναι «εκ του κόσμου τούτου». Διότι η ποιότητά της είναι άλλη και η προέλευσή της είναι άλλη. Κυοφορείται μέσα στα δάκρυα του πόνου για τις αμαρτίες μας και ωριμάζει πάλι μέσα στα δάκρυα μιας τώρα απέραντης ψυχικής ευφροσύνης που φέρνει η συναίσθηση της συγχώρεσης και της λύτρωσης.

Αυτό το χριστιανικό παράδοξο οι Άγιοι Πατέρες το ονόμασαν χαρμολύπη. Είναι η χαρά του πνευματικά αναστημένου ανθρώπού που πέρασε και περνάει από την οδύνη του Σταυρού.

Έτσι έχουμε μία θεολογία των δακρύων μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας.

Ένα βαθύ πνευματικό νόημα, που κρύβεται κάτω από τα δάκρυα που σχετίζονται με την υπόθεση της ψυχικής μας καθάρσεως. Και αποκτούν μία ξεχωριστή επικαιρότητα αυτή την περίοδο της Μ.Σαρακοστής που η Αγίας μας Εκκλησία με τις υπέροχες κατανυκτικές ακολουθίες της και το θαυμαστό λατρευτικό της πλούτο συχνότατα κάνει λόγο για τα δάκρυα καλώντας μας σε μία ουσιαστικώτερη συμμετοχή στο θαύμα της πνευματικής μας αναγεννήσεως.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ

Τα δάκρυα είναι αποτέλεσμα της πτώσεως του ανθρώπου. Εξ αιτίας της ψυχικής μας αρρώστιας μπήκαν τα δάκρυα στη ζωή μας. «Έκκοψον και παύσον την αμαρτίαν και δεν χρειάζονται τα δάκρυα των ομμάτων σου, διότι όπου δεν υπάρχει ασθένεια δεν είναι αναγκαία τα ιατρικά φάρμακα». Ο όσιος πατήρ θεωρεί τα δάκρυα της μετανοίας ανώτερα και από αυτό το νερό του Βαπτίσματος έστω και αν φαίνεται αυτό τολμηρό. Διότι το νερό του Βαπτίσματος καθαρίζει τις αμαρτίες που έγιναν πριν από αυτό. Ενώ τα δάκρυα καθαρίζουν τις αμαρτίες που διαρπάξαμε μετά από αυτό. Ακόμη και το ίδιο το Βάπτισμα καθαρίζει που έχει και αυτό μολυνθεί εξ αιτίας των αμαρτιών μας. «Εάν δεν εχάριζε ο Θεός στους ανθρώπους της μετανοίας τα δάκρυα σπάνιοι όντως και δυσεύρετοι θα ήσαν οι σωζόμενοι. Εάν πάλι είναι αδύνατο να τρέχουν από τα μάτια μας τα δάκρυα για τη φυσική μας σκληρότητα, τουλάχιστον ας μη λείπει η μεγάλη και ενώδυνος κατάνυξη».

Η ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ

«Μη νομίσης ότι έφθασεν εις τοιαύτα θεοχαρίτωτα και σωτηριώδη δάκρυα, εκείνος που κλαίει, όταν βούλεται. Διότι μπορεί να κλαίει κανείς ή υβριζόμενος ή αδικούμενος και με το να είναι πτωχός ή κλαίει από την πολύ του αγανάκτηση ή επειδή δεν μπορεί να εκδικηθεί. Μήτε εκείνος όπου κλαίει καθώς θέλει διότι ημπορεί να κλαίει δι’εκείνα τα πράγματα που αγαπάει και δεν μπορεί να τα αποκτήση, καθώς πολλάκις κλαίει κανείς δια τον θάνατον των συγγενών και φίλων του ή διότι απώλεσε κανένα πράγμα ή διότι του το άρπασαν ή προς το θεαθήναι τοις ανθρώποις ή δια κανένα πρόσωπο που αποχωρίζεται.

Αλλά εκείνος μόνον, που κλαίει καθώς αγαπάει ο Θεός ή δια τας αμαρτίας του ή δι’άλλην ψυχήν αμαρτωλόν ή δια το τέλος του μη τύχη και κολασθή δια τα αμαρτίας του και αποστερηθή τον Θεόν ή δι’ άλλα τοιαύτα θεάρεστα πράγματα, ούτος ηξιώθη του χαρίσματος που προσφέρει τα αξιοθαύμαστα και κεχαριτωμένα δάκρυα».

Χρειάζεται λοιπόν πολύ προσοχή. Διότι πολλές φορές κατά τον Άγιο Πατέρα συμπλέκεται και ενώνεται μαζί με τον κατά Θεόν σωτηριώδες δάκρυ και το της κενοδοξίας και υπερηφανείας δάκρυ. Και τότε είναι δυνατόν να απατηθής.

Γι’αυτό συνιστά: «Σκέψου μήπως δακρύζεις, διότι νομίζεις ότι είσαι καλός και φιλόθεος και επαινείσαι κρυφίως εν τη διάνοιά σου ή φανερώς έμπροσθεν των άλλων με τον λόγον σου ή κατακρίνεις τους άλλους ως μη κλαίοντας ή ότι δεν σοι ήλθον εκ της χάριτος του Θεού τα δάκρυα αλλ’εκ της προκοπής και αγιωσύνης σου, ή κλαις και έπειτα δεν αφήνεις τας πονηρίας σου ούτε παύεις τα κακίας σου ή δεν έχει υπομονή εις τους πειρασμούς και τα θλίψεις σου ή παρακαλείς να παιδεύθώσι οι εχθροί σου, τότε γνώριζε ότι εκείνα είναι της δαιμονιώδους υπερηφανείας δάκρυα».

Αξίζει να τελειώσουμε με μία θαυμάσια προτροπή που απευθύνει ο άγιος πατήρ προς όλους μας.

«Ώ φίλοι και αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί μου, δεν θέλει να μας εγκαλέσει ο Κύριος εν τω καιρώ του θανάτου ημών και της μελλούσης αυτού κρίσεως, ούτε θέλει να μας καταδικάσει, πως δεν εθαυματουργήσαμεν, ή πως δεν εγυμνάσθημεν την θεολογίαν ή πως δεν εμάθαμεν βαθέα και υψηλά νοήματα αλλά θέλει μας ερωτήσει κατά αλήθειαν και θέλει μας κατακρίνει διότι δεν ηθελήσαμε να ταπειωθώμεν και να κλαύσωμεν εν βίω παντί τας αμαρτίας μας και να αποπλύνωμεν την ψυχή ημών με τα ίδια δάκρυα και του θανάτου ημών με καρδίαν ενώδυνον την συγχώρησιν των αμαρτημάτων μα κατά το θείον αυτού πρόσταγμα».

Ευτυχισμένοι όσοι προσέχουν τα λόγια αυτά. Όσοι ζουν ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες που είναι ημέρες προσευχής, μετανοίας και κατανύξεως.
--------------------------------------------------------
Από το βιβλίο: Πατερικές Εμπειρίες
Η θεολογία των δακρύων, Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος
σελ.65
εκδ. «ΖΩΗ»
πηγή:agioritikovima

Ενδιαφέροντα και επίκαιρα


Ωφέλιμες αναρτήσεις του Σταύρου Παπαγεωργίου
από το Google+
________________________________

Χριστούγεννα

Το υπερφυές Μυστήριον της Θείας του Λόγου Ενανθρωπήσεως μετά δέους δεύτε προσκυνήσωμεν και αντλήσωμεν εκ της θεοδέγμονος φάτνης δαψιλεστάτην την των ουρανίων δωρεών επιχορηγίαν,  αρετών καρποφορίαν, μετάνοιαν, αγιασμόν και σωτηρίαν, κατά τον νέον του Κυρίου ενιαυτόν και εις πάντα χρόνο και καιρόν !

Δι΄ Ευχών.

**************************************
Νηστεία

Από σήμερα μέχρι την 4η Ιανουαρίου κατάλυσις εις πάντα.

Δηλαδή τρώμε κρέας, ψάρι, αυγά και παράγωγα του γάλακτος και την Τετάρτη και την Παρασκευή.

Την παραμονή των Θεοφανείων, ημέρα Πέμπτη, νηστεία χωρίς λάδι.
Δι΄ Ευχών
********************************
Δός μοι Παρθένε, η  τέξασα Θεόν, δάκρυα μετανοίας.

Αγίων Αγγέλων σε, την ευπρέπειαν υμνώ, και δυσωπώ  (ικετεύω,παρακαλώ) Πανάμωμε, τα απρεπή απέλασον απ΄εμού, δαιμόνων φαντάσματα, εν γαλήνη τηρούσα την καρδίαν μου.
Εχθρός με πράττοντα καθορών,πάσαν ανομίαν αναιδώς, επιγελά μου τοις πταίσμασι. Ρύσαι μου της τούτου αιχμαλωσίας αγνή και τρέψον εις αισχύνην αυτού τον γέλωτα.
Δι΄ Ευχών.
Ποίημα του οσίου πατρός ημών Παύλου, Επισκόπου Αμορίου


********************************

Φωτογραφία

Η εικόνα φιλοτεχνήθηκε καθ΄ υπόδειξη του Αγίου Παϊσίου, όπως τον είδε.
Καστανόξανθος, με γαλανά μάτια.
Και η Παναγία είχε γαλανά μάτια.


*******************************************
Επιστολή Ποντίου Πιλάτου προς την Ρωμαϊκήν Βουλήν

.....Τον πώγωνα έχει μικρόν,πυκνόν και χρώματος μάλλον ξανθόν, τους οφθαλμούς μεγαλοπρεπείς,λαμπρούς και γαληνιαίους.Επιτιμά με μεγαλοπρέπεια και προτρέπει με πραότητα, ομιλεί και ενεργεί σοβαρώς και ουδέποτε μεν εφάνη γελών, πολλάκις όμως εφάνη κλαίων.Είναι πολύ σώφρων, κόσμιος και σοφός, τέλος πάντων είναι άνθρωπος, όστις δια την εξαίρετον πραότητα και τα θείας αυτού τελειότητας υπερβαίνει το γένος των ανθρώπων.
Το πρωτότυπο βρίσκεται στη  βασιλική Βιβλιοθήκη της Ρώμης.
****************************************************
Εκκοσμίκευση

Είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την Εκκλησία του Χριστού. Εκκοσμίκευση είναι η αλλοίωση του ανθρώπου από το φρόνημα της σαρκός και των παθών. Η αποξένωση του Θεού από τη ζωή μας, η προσκόλληση  μας στα εγκόσμια και η αντιμετώπιση όλων των πραγμάτων και θεμάτων της ζωής μας έξω από το θέλημα του Θεού είναι εκκοσμίκευση, η οποία είναι συνώνυμη με την ανθρωποκεντρικότητα.
Η θεολογία είναι εμπειρία, δεν είναι νοησιαρχικές γνώσεις, είναι ζωή και θεολόγοι στη διδασκαλία της Εκκλησίας είναι βασικά οι θεόπτες.
Γι΄αυτό βλέπουμε άλλος να θέλει να καταργηθεί το τέμπλο, άλλος να αλλάξει η γλώσσα, άλλος να βάλλει μουσικά όργανα μέσα στην Εκκλησία για να ευφραίνονται οι αισθήσεις.
Ομως ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος είπε: "Η υπερηφάνεια αναγκάζειν επινοείν  καινοτομίας μη ανεχομένη το αρχαίο."

Δι΄Ευχών.

https://plus.google.com/u/0/109060086419128897718


Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2016

ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΤΕΧΘΗ!

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 1135
ΕΠΙ ΤΗ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Ελέω Θεού Μητροπολίτης της Αγιωτάτης Μητροπόλεως
Καλαβρύτων & Αιγιαλείας

 Προς τον Ιερόν Κλήρον, τους Εντίμους Άρχοντας

και τον Ευσεβή Λαόν της καθ' ημάς Θεοσώστου Επαρχίας


«Ευαγγελίζοµαι υµίν χαράν µεγάλην...
ότι ετέχθη υµίν σήµερον Σωτήρ»  (Λουκά Β , 10-11)

Είκοσι και πλέον αιώνες έχουν περάσει από την αγίαν εκείνην νύκτα, τέκνα µου εν Κυρίω αγαπητά, όπου ακούστηκαν τα µηνύµατα των Αγγέλων στο Σπήλαιο της Βηθλεέµ.
Τα µηνύµατα αυτά τα έλαβαν οι άνεµοι, τα έλαβαν τα σύννεφα, τα έλαβαν οι ουρανοί, τα έλαβαν οι Άγγελοι και τα µετέφεραν σ’όλη την Οικουµένη, η οποία µέ µεγάλη αναµονή και λαχτάρα περίµενε τον Λυτρωτή και Σωτήρα Χριστό.
Ιδιαίτερα ο µελωδικός ύµνος «Δόξα εν Υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη...» που δεν είχε ακουσθεί ποτέ στη γη, αντήχησε και εξακολουθεί να αντηχεί δύο χιλιάδες χρόνια κάθε Χριστούγεννα.
Από τότε τα Χριστούγεννα είναι η πιο λαµπρή, η πιο µεγάλη εορτή της χριστιανοσύνης. Είναι η «πρόεδρος», η «Μητρόπολης» και «Μητέρα» όλων των εορτών, όπως χαρακτηριστικά λέγει ο Ιερός Χρυσόστοµος. Και τούτο γιατί εάν δεν είχαµε τη Γέννηση του Χριστού, δεν θα είχαµε καµµία άλλη χριστιανική εορτή.
Όπως πολλές φορές έχετε ακούσει και διαβάσει, µοναδικός σκοπός της ζωής µας εδώ στη γη είναι η κατά Χριστόν ζωή και η θέωση, η µετατροπή του «κατ’ εικόνα σε καθ’ οµοίωσιν». Η Αγία γραφή γράφει: «Ο Θεός εποίησεν τον άνθρωπον και κατ’ εικόνα Θεού και καθ’ οµοίωσιν» (Γεν. 1,260. «Το κατ’ εικόνα Θεού» σηµαίνει ότι µάς εποίησε, κατά την εικόνα του Υιού του, που επρόκειτο να ενανθρωπήσει, που επρόκειτο να γίνει άνθρωπος σαν εµάς, για να αγιάσει την ανθρώπινη φύση και να µάς δώσει την δυνατότητα να απαλλαγούµε από τις καθηµερινές µας αµαρτίες και έτσι να γίνουµε κατά χάριν Θεού «καθ’ οµοίωσιν».
Οµως, Αδελφοί µου, για να γίνει αυτό πρέπει να ζούµε κατά Χριστόν, σύµφωνα µέ την Θεία διδασκαλία Του και πολύ συχνά να γευόµεθα τον γλυκό και σωτήριο καρπό την Θεία Κοινωνία. Το σώµα και το αίµα του ενανθρωπήσαντος Χριστού. Το είπεν πολύ ξεκάθαρα ο Κύριος «ο µή τρώγων µου την σάρκα και µή πίνων µου το αίµα, ουκ έχει ζωήν αιώνιον» και φυσικά εννοεί την Θεία Κοινωνία. Βεβαίως πολλοί κοινωνούν τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ίσως και στις 15 Αυγούστου, χωρίς προετοιµασία και ιερά εξοµολόγηση. Αυτό είναι µεγάλη αµαρτία. Μέγα σφάλµα. «Πυρ τοις αναξίως µεταλαµβάνουσιν».
Έτσι όσοι κοινωνήσουµε αληθινά, αυτοί θα εορτάσουµε αληθινά Χριστούγεννα, γιατί Χριστούγεννα χωρίς Χριστόν µέσα µας, είναι µία τυπική και κοσµική εορτή και όχι Χριστούγεννα αληθινά.
Αυτή τη νύκτα «ενσαρκώνεται η αγάπη του Θεού». «Ο Θεός αγάπη εστίν, εν τούτω εφανερώθη η αγάπη του Θεού εν ηµίν, ότι τον Υιόν τον µονογενή απέσταλκεν ο Θεός εις τον κόσµον ίνα ζήσωµεν δι’ αυτού».
Αυτή η φανέρωση της αγάπης του Θεού «εν σαρκί» αποτελεί την ειδοποιό διαφορά της χριστιανικής µας πίστης. Η αγάπη αυτή του Θεού παραµένει αιώνια ορατή στο µυστικό Σώµα του Χριστού, που είναι η Εκκλησία του. «Εκκλησία Θεού ζώντος, στύλος και εδραίωµα της Αληθείας» (Α’  τιµ. 3,15). Αυτή η χριστιανή αγάπη, δεν είναι αφηρηµένη και γενική, όπως δυστυχώς χρησιµοποιείται, παραποιηµένα σήµερα από πολλούς. Η χριστιανική αγάπη, η θεϊκή αγάπη καλύπτει όλες τις ανθρώπινες σχέσεις. Η αλήθεια αυτή διαπιστώνεται περίτρανα, στο δέκατο τρίτο (ιγ ) κεφάλαιο της Α  πρός Κορινθίους επιστολής του Αποστόλου Παύλου, όπου το κεφάλαιο αυτό ονοµάστηκε «Υµνος της αγάπης».
Μεταξύ των άλλων γράφει: «Η αγάπη µακροθυµεί, χρηστεύεται, η αγάπη δεν ζηλεύει, η αγάπη δεν κοµπάζει, δεν υπερηφανεύεται, δεν ασχηµονεί, δεν ζητεί τίποτα για τον εαυτόν της, δεν θυµώνει, δεν σκέπτεται το κακόν, δεν χαίρεται όταν ο άλλος αδικείται, συγχαίρει το καλό και την αλήθεια. Πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υποµένει. Η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει» (Α  Κορ. 13, 4-8).
Καλούµεθα, λοιπόν, όλοι µας, να ρυθµίσουµε την καθηµερινή µας ζωή και συµπεριφορά σύµφωνα µέ τις πιο πάνω αλήθειες της Αγάπης. Μόνο τότε η ζωή µας θ’ αλλάξει, θα έχει νόηµα και ουράνιο στόχο και προορισµό.
Δυστυχώς, αδελφοί µου, σήµερα το δώρο του Θεού, η ζωή για πολλούς έχει γίνει εφιάλτης, µαρτύριο. Λείπουν η χαρά, οι πνευµατικοί και ηθικοί στοχασµοί. Πιστεύουν ότι η χαρά, η ευτυχία, η αρµονία, η οικογενειακή γαλήνη είναι προϊόντα µόνο της οικονοµικής άνεσης.
Μάλιστα στις ηµέρες µας, όπου όντως υπάρχει οικονοµική κρίση και µεγάλη ανέχεια, συνέπεια της αλόγιστης καταναλωτικής ζωής µας και άφρονος πολιτικής των αρχόντων µας, καθώς και της µεγάλης πνευµατικής κρίσης είναι αναγκαίος ο πνευµατικός στοχασµός. Διαφορετικά αντιµετωπίζουν τα προβλήµατα της καθηµερινής ζωής, ανεξαρτήτου µεγέθους, αυτοί που είναι κοντά στο Θεό και στην Εκκλησία – η οποία τόσο έντονα συµπαρίσταται σ’ όσους προστρέχουν σ’ αυτήν και διαφορετικά οι ολιγόπιστοι, οι άπιστοι όπου τα πάντα τα βλέπουν υλιστικά και µόνον.
Σήµερα παντού επικρατεί αβεβαιότητα, τροµοκρατία, αδικία, ανεργία, εκµετάλλευση, άκρατος ευδαιµονισµός, σαρκική ζωή, όπου τροµάζουν τους πάντες.
Αδελφοί µου, η Εκκλησία, εµπνεοµένη από την θεϊκή αγάπη σήµερα εκδηλώνει την αγάπη της κατά το δυνατόν, σ’ όλη την επικράτεια και αδιακρίτως. «Τρέφει τους πεινασµένους, περιθάλπει τους ανήµπορους, στηρίζει τους απελπισµένους  και πέρα από τα υλικά αγαθά προσφέρει ελπίδα και αισιοδοξία στον δοκιµαζόµενο λαό, παρότι η Πολιτεία, αντί να την ευγνωµονεί, τη δυσφηµεί και την πολεµεί».

Οµως εµείς, όλοι εµπνεόµενοι από το σωτήριο µήνυµα των Χριστουγέννων ας αναφωνούµε παντού και πάντα. 
«Ετέχθη υµίν σήµερον Σωτήρ».


Χρόνια πολλά, Πατέρες και αδελφοί
Χρόνια πολλά, τέκνα μου εν Κυρίω αγαπητά και περιπόθητα


Μετ’ ευχών πατρικών 


Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

V Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

Ἐκκοσμικευμένα ἤ Ἁγιοπνευματικά Χριστούγεννα; ..









Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ θα πει Α Γ Α Π Η.




Γεννήθηκε για την  Α Γ Α Π Η. 
Λένε οι άγιοι πατέρες πως στην πνευματική ζωή τίποτα δεν πετυχαίνουμε μόνοι μας. 

Όλα είναι δώρα θεόσταλτα. Καρποί της επίσκεψης του Αγίου Πνεύματος.

Και η Α Γ Α Π Η το ίδιο. Η πλέον κακοποιημένη λέξη στον πλανήτη. 
Που την ταυτίζουν με ασχημίες και ανωμαλίες ...

Δεν είναι ιδέα. Ούτε απλό αίσθημα.
Δεν είναι χριστουγεννιάτικη ευχή ούτε καρτποστάλ.
Δεν είναι έπεα πτερόεντα, κούφια λόγια. 
Είναι αποκάλυψη. Είναι ασύλληπτη. όπως ο Θεός!

Είναι παγίδα που εύχεσαι να γίνεις το θήραμά της. 
Με θηρευτή τον Χριστό.

Είναι αγκίστρι που ζητάς να γαντζωθείς  πάνω του. 
Για να σε ψαρέψει ο Μεγάλος Ψαράς.

Είναι αλλοίωση καρδίας, αιχμαλωσία μελών, γλυκύτητα πνεύματος,  ησυχία του νου. 

Είναι σοφία και δύναμις. Μυστικό και ύμνος. 
Κρυμμένη στη φάτνη της Βηθλεέμ. 
Αποκεκαλυμμένη στον Σταυρό του Γολγοθά.
Ενσαρκωμένη  από τον θεϊκό εκφραστή της.
Τον γλυκύτατο Ιησού. 

Πυρ καταναλίσκον και βέλος τιτρώσκον. 
Φωτιά που κατακαίει και βέλος που πληγώνει.
Έχει κατοικία  βαθιά μέσα μας. 
Στον θρόνο της καρδιάς μας. 
Και πηγή την αδιάλειπτη προσευχή μας. 

Ανοίγει το κανάλι της "βαθείας καρδίας" μας.
Και ρέουν τα ιάματα των παθών μας. 
Σώζονται ψυχές γύρω από μία
"αγαπώσα καρδία" αγίου.  
Απ΄όπου αναβλύζουν νάματα θείας χάριτος.

Αν δεν νιώσουμε, αν δεν βιώσουμε, τότε 
υποκρινόμαστε μιλώντας για έργα Α Γ Α Π Η Σ.

Ξεστρατίσαμε από τον δρόμο της  Α Γ Α Π Η Σ.
Χάσαμε το κλειδί  για την πύλη της. 

Ψάχνουμε την αγάπη εξωστρεφώς σε λάθος άτομα, 
σε λάθος μέρη.
Και μένουμε ανικανοποίητοι.
Παράπονα για έλλειψη αγάπης 
και πληγές ανοιχτές. 
Γιατί ζητάμε να λάβουμε απ΄αυτούς 
που δεν έχουν να δώσουν. 
Όμως "ούκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος".

Δεν βρίσκουμε την Α Γ Α Π Η,
αν έστω κι ένας αδελφός
έχει βαριά καρδιά εναντίον μας. 
Θέλει αριστοτεχνική λεπτότητα και άκρα προσοχή
στους χειρισμούς των άλλων ψυχών. 
Αλλά πού...
Όλοι μας, πληγώνουμε αδιάκριτα άλλους.

Λίγοι κατανοούν τους πατέρες,
που βρήκαν την Α Γ Α Π Η 
στο σωστό εσωτερικό σημείο.
Σκάβοντας ανελλιπώς με τη σκαπάνη 
της προσευχής βαθιά στην καρδιά τους. 
Αυτό είναι  Α Γ Α Π Η! 
Ο θησαυρός της χάρης που ξεχειλίζει 
και καθηλώνει τα μέλη με θεία παρηγορία, 
αγιάζοντας τον πιστό.
Μετά διαχέεται σαν ωστικό κύμα 
σπάζοντας τα δεσμά της αμαρτίας.


Έχει μυστικά η Α Γ Α Π Η....

Το κύτταρό της αυξάνεται,
όσο συρρικνώνεται ο εγωισμός μας 
και η φυσίωσις (το φούσκωμα) του εαυτού μας.   
Όταν συστέλλεται η εγωιστική πεποίθηση,
διαστέλλεται η αγαπητική διάθεση του πιστού.

Χώρο στην αγάπη δίνει η διάθεση
να βάζουμε τον αδελφό μας πάνω από μας.
Χώρο στην αγάπη  δίνουν, πέρα απ΄την προσευχή:
η αυτοταπείνωση,
η σεμνότητα, η συστολή
η μετάνοια,
η αγαθή προαίρεση,
η ήσυχη συνείδηση,
η εγκράτεια,
ο φόβος του Θεού,
η συμμετοχή στα μυστήρια,
το χαροποιό πένθος,
η νηστεία,
τα δάκρυα,
η σωφροσύνη.... 

Τα βλέπει  ο Θεός τα αγωνίσματα 
και βομβαρδίζει με Α Γ Α Π Η,
θεϊκή και γνήσια.

Χιονοθύελλα θείας Α Γ Α Π Η Σ,
ας γίνουν τα φετινά Χριστούγεννα για κάθε ψυχή
κι αυτό ας γίνει το ταπεινό μήνυμα της φάτνης
για το αληθινό πνεύμα των Χριστουγέννων
που ξεχάστηκε  στον  μαυροπίνακα, καλυμμένο με
τη χρυσόσκονη της υλιστικής ματαιοδοξίας μας. 

Με Α Γ Α Π Η Χριστού



Πηγή:ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

    




Η Γέννα του Χριστού μέσα στη Θεία Λειτουργία

Ὁμιλία στὴν κατὰ Σάρκα Γέννηση τοῦ Κυρίου Ἠμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμά_Αρχιμ. Σάββας Αγιορείτης...

ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ....ΚΑΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ ΑΝΑΓΕΝΝΑΤΑΙ...

ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ -Π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2016

"Το Ψαλτήρι λειτουργεί ως "κόπανος" που διώχνει τα κακούδια (δαιμόνια) από πάνω μας και από το περιβάλλον μας".


Ο Κυρ-Παντελής ταξίδευε με το τρένο προς Θεσσαλονίκη και διάβαζε το Ψαλτήριο. Ένα παράξενο γεγονός όμως σημάδεψε το ταξίδι του. Καθώς διάβαζε, μία κοπέλα που καθόταν τρία-τέσσερα καθίσματα πιο μπροστά άρχισε να διαμαρτύρεται και να φωνάζει. Στην αρχή δεν έδωσε σημασία και πίστεψε πώς κάποια παρεξήγηση έγινε με το διπλανό της. Όταν όμως ο κυρ-Παντελής είδε πώς ο ελεγκτής-εισπράκτορας ερχόταν προς το μέρος του απόρησε.
– Αγαπητέ κύριε, μπορείτε να σταματήσετε να διαβάζετε αυτό το βιβλίο γιατί ενοχλείτε;
– Μα το διαβάζω από μέσα μου! απάντησε εκείνος φανερά απορημένος.

Πώς είναι δυνατόν να ενοχλείται η κοπέλα; Έκπληκτοι και απορημένοι μαζί με τον κυρ-Παντελή ήταν και οι άλλοι επιβάτες. Ένας μάλιστα έξ αυτών φώναξε. <<Αν ενοχλείται η κοπέλα, να αλλάξει βαγόνι…>>. Πράγματι, η άγνωστη κοπέλα μεταφέρθηκε στα πίσω βαγόνια μήν αντέχοντας το Ψαλτήριο. Και λέει ο κυρ-Παντελής στους συνεπιβάτες του.
– Μέχρι προχθές και εγώ μαζί με εσάς αγνοούσα τη δύναμη των Ψαλμών του προφήτη Δαυϊδ. Τώρα, και ιδιαίτερα μετά το περιστατικό τούτο, ένα σας λέγω: 
"Το Ψαλτήρι λειτουργεί ως κόπανος που διώχνει τα κακούδια (δαιμόνια) από πάνω μας και από το περιβάλλον μας". Έτσι έλεγε ένας άγιος που έζησε στη γειτονιά μας (ο τρελο-Γιάννης).

Aπο το βιβλίο: Ο τρελο-Γιάννης (τόμος Β’)

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ

  Αφιέρωμα   
***** Λίγες μέρες πριν τις μεγάλες γιορτές του Δωδεκαημέρου και να δώσει ο καλός Θεός με μεγαλύτερη εγκράτεια, να αδειάσουμε το δοχείο της ψυχής μας από τα περιττά, για να το γεμίσει πλούσια η ευλογία και η Χάρη του γεννηθέντος Χριστού μας. Από τις παγίδες των πονηρών δαιμόνων μόνο με νηστεία και προσευχή μπορούμε να διαφυλαχτούμε καθώς τόνισε ο Χριστός μας. Αυτή την τελευταία βδομάδα απέχουμε και από το ψάρι.
***** Στο ραδιόφωνο έγινε μια ταπεινή προσπάθεια για να ακούγονται αυτές τις άγιες ημέρες ύμνοι Χριστουγέννων και εποικοδομητικές χριστουγεννιάτικες ομιλίες για να έχουμε έμπνευση στον αγώνα της κάθαρσης από τα πάθη μας.
***** Και δυο τεχνικές οδηγίες για όσους δεν μπορούν να συνδεθούν στο ραδιόφωνο:
Συνήθως αν ένα οποιοδήποτε διαδικτυακό ραδιόφωνο (e-radio) δεν ακούγεται, χρειάζεται να κατεβάσουμε (εύκολο είναι) ένα abobe flash player από τη διεύθυνση: www.abobe flash player.com
Υπάρχει η δυνατότητα να μπαίνουμε στο ραδιόφωνο από τρεις περιηγητές: 

  1.  FIREFOX MOZILLA
  2.  GOOGLE CHROME 
  3.  ΙNTERNET EXPLORER
Έτσι χρειάζεται να κατεβάσουμε 

Για το 1. abobe flash player  NPAPI
Για το 2.  abobe flash player PPAPI
Για το 3. abobe flash player ΑctiveX 
Εκ των υστέρων βρήκα αποτελεσματική την εφαρμογή των παρακάτω οδηγιών: (Λειτούργησε το ραδιόφωνο σε Η/Y ΧΡ/Vista και με Chrome και με Mozilla ακολουθώντας τέσσερα βήματα):
 "1. Κατέβασε το flash player uninstaller 
2. Κλείσε ότι πρόγραμμα μπορεί να χρησιμοποιεί το flash player, όπως Browsers (ie, ff, opera, chrome) και messengers (aol, yahoo, msn).
3. Τρέξε τον uninstaller με πλήρη δικαιώματα (δεξί κλικ-Εκτέλεση ως διαχειριστής). Καθάρισε τα πάντα και κάνε επανεκκίνηση.
 
4. Εγκατέστησε Flash Player ActiveX (για ΙΕ) καθώς και το Flash Player Plugin (για Firefox).

5. Δες αν τώρα είναι εντάξει.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ωσαννά  εν  τοις  Υψίστοις !



Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016

Η καθαρή καρδιά δεν γίνεται από μία αρετή αλλά όταν όλες μαζί αποτελέσουν μία και πάντα με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος

 
Όσίου Συμεών, του Νέου Θεολόγου 
62. Όποιος είναι κίβδηλος (ψεύτικος) λόγω υποκρισίας 
 ή επίμεμπτος (αξιοκατάκριτος) για τα έργα του, 
 ή ραγισμένος από κάποιο πάθος!!!
ή κάπως ελλιπής από αμέλεια σε κάτι, 
αυτός δεν συμπεριλαμβάνεται στους ακέραιους κρίκους αλλά απορρίπτεται ως άχρηστος και αδόκιμος. 
Γιατί αυτός μπορεί να γίνει αιτία σε καιρό εντάσεως να σπάσει η συνοχή της αλυσίδας
και να προξενήσει διαίρεση στα αδιαίρετα και λύπες και στα δύο μέρη:
α) λύπη σ' όσους έχουν προχωρήσει για κείνους που έμειναν πίσω 
β)πόνο σ΄αυτούς που έμειναν πίσω  για το χωρισμό τους από αυτούς που προχωρούν. 
          ΒΙΟΤΙΚΕΣ ΜΕΡΙΜΝΕΣ-ΕΜΠΑΘΕΙΣ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΕΙΣ
63. Όπως όταν ρίξει κανείς χώμα πάνω στη φλόγα αναμμένου καμινιού, τη σβήνει, έτσι και οι βιοτικές μέριμνες και κάθε είδους εμπαθής προσκόλληση, έστω και σ' ένα ευτελές και παραμικρό πράγμα, εξαφανίζει τη φλόγα που άναψε από την αρχή στην καρδιά. 
         ΠΕΝΘΟΣ - ΔΑΚΡΥΑ 
69. Πριν αποκτήσομε το πένθος και τα δάκρυα — ας μη μας ξεγελά κανείς με απατηλά λόγια και ας μη διατηρούμε αυταπάτες— δεν υπάρχει μέσα μας μετάνοια και αληθινή μεταμέλεια, ούτε φόβος Θεού στις καρδιές μας, ούτε καταδικάσαμε τους εαυτούς μας, ούτε η ψυχή μας ήρθε σε αίσθηση της μελλοντικής κρίσεως και των αιωνίων βασάνων. Γιατί αν καταδικάζαμε τους εαυτούς μας και αποκτούσαμε τα παραπάνω, ευθύς θα κυλούσαν και τα δάκρυά μας. 
Χωρίς αυτά ούτε η σκληροκαρδία μας μπορεί να μαλακώσει ποτέ, ούτε η ψυχή μας θα αποκτήσει πνευματική ταπείνωση, ούτε θα βρούμε τη δύναμη να γίνομε ταπεινοί. 
Κι εκείνος που δεν έφτασε σε τέτοια κατάσταση, δεν μπορεί να ενωθεί με το Άγιο Πνεύμα. Εκείνος πάλι που δεν ενώθηκε με Αυτό έπειτα από κάθαρσή του, ούτε στη θεωρία και στη γνώση του Θεού μπορεί να φτάσει, ούτε είναι άξιος να διδάσκεται μυστικά τις αρετές της ταπεινώσεως. 
70. Εκείνους που υποκρίνονται ότι έχουν αρετή και άλλο δείχνει το σχήμα τους και άλλο είναι το εσωτερικό τους, γεμάτο από κάθε αδικία, από φθόνο, φιλονεικία και δυσωδία των ηδονών, οι περισσότεροι τους τιμούν σαν απαθείς και αγίους, επειδή δεν έχουν καθαρά τα μάτια της ψυχής και δεν μπορούν να τους αντιληφθούν από τους καρπούς τους. Εκείνους όμως που ζουν με ευλάβεια και αρετή και απλότητα στην καρδιά και είναι πράγματι άγιοι, τους περνούν για κοινούς ανθρώπους, τους προσπερνούν με καταφρόνηση και τους θεωρούν για μηδέν.  
71. Τέτοιοι άνθρωποι θεωρούν διδακτικό και πνευματικό τον φλύαρο και επιδεικτικό· ενώ τον σιωπηλό που αποφεύγει με προσοχή την αργολογία, τον λένε αγροίκο και αμίλητο. 
72. Εκείνον που μιλά με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, οι υπερόπτες που σαν το διάβολο νοσούν από υπερηφάνεια, τον αποστρέφονται ως υπερόπτη και υπερήφανο, γιατί πληγώνονται μάλλον με τα λόγια του αντί να έρχονται σε κατάνυξη. Αντίθετα, εκείνον που μιλάει τορνευτά λόγια από το μυαλό του ή από μαθήματα και εξαπατά τους άλλους σχετικά με τη σωτηρία, αυτόν τον υπερεπαινούν και τον παραδέχονται. Και έτσι δεν υπάρχει ανάμεσά τους κανείς, που να μπορεί να διακρίνει και να δει τα πράγματα όπως πράγματι είναι.  
          ΚΑΘΑΡΗ ΚΑΡΔΙΑ - ΑΡΕΤΕΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟ  ΠΝΕΥΜΑ 
73. «Μακάριοι —λέει ο Θεός— όσοι είναι καθαροί στην καρδιά, γιατί αυτοί θα δουν το Θεό».
Η καθαρή καρδιά δε γίνεται από μία αρετή, ούτε δύο, ούτε δέκα, αλλά όταν όλες μαζί αποτελέσουν μία, ας πούμε, και αυτή κατορθωθεί στον τέλειο βαθμό. Μα ούτε και τότε μπορούν οι αρετές μόνες τους να κάνουν καθαρή την καρδιά, χωρίς την ενέργεια και την παρουσία του Αγίου Πνεύματος. 
 Όπως ο χαλκιάς εργάζεται την τέχνη του με τα εργαλεία του, αλλά χωρίς την ενέργεια της φωτιάς δεν μπορεί να κατασκευάσει το παραμικρό, έτσι και ο άνθρωπος κάνει τα πάντα και μεταχειρίζεται τις αρετές σαν εργαλεία, χωρίς όμως την παρουσία του πνευματικού πυρός, όλα μένουν ανενέργητα και ανώφελα· δεν καθαρίζουν την ακαθαρσία και το πύον της ψυχής.  
--------------------------------------------------------
Όσιος Συμεών ο νέος Θεολόγος: 154 Πρακτικά και θεολογικά κεφάλαια