Τετάρτη 29 Μαΐου 2019

Ἐκεῖ εἶναι ὁ ἀγώνας σου: νά μήν τό ἀφήσεις νά γίνει ποτέ.

Οι Άγιοι,  παιδιά, επήγαιναν στην έρημο να ξεριζώσουν το υποσυνείδητο. Τρομακτικά δύσκολο πράγμα. Δεν μπορούμε να το κάνουμε εμείς.
Τουλάχιστον, στη συνείδησή μας αυτά να μην υπάρχουν. Έτσι, αισθάνθηκα μέσα μου μία τάση, μία ροπή βρώμικη, ας πούμε της ομοφυλοφιλίας (μια που ο λόγος); Θα πω: «Θεέ μου φύλαξέ με!». 
Εάν λοιπόν τα σπορικά αυτά μείνουν στα μπουκαλάκια, [εάν] δεν δώσω την ευκαιρία της θερμοκρασίας και της υγρασίας να φυτρώσουν, τότε σίγουρα έχω έπαινον από τον Χριστόν και θα σωθώ.
 Ας το ξέρουμε λοιπόν, ας μην ανατρέχουμε σε δικαιολογίες τέτοιων πραγμάτων, αλλά να λέμε ότι είναι αμαρτία και ότι ό,τι να ᾽χεις…
 Μου λες ότι είσαι ομοφυλόφιλος και δεν μπορείς να κάνεις αλλιώτικα. Γιατί δεν μπορείς να κάνεις αλλιώτικα; Κι εγώ μέσα μου αισθάνομαι αυτό…
  Ξέρετε τι έλεγε ο Μέγας Βασίλειος; «Και γυναίκα αγνοώ και παρθένος ουκ ειμί». Και εγώ έχω εκείνο και εγώ έχω εκείνο, όπως όλοι οι άνθρωποι. 
Δεν θα το αφήσεις να εκδηλωθεί. Εκεί είναι ο αγώνας σου: να μην το αφήσεις να γίνει ποτέ. Και τότε μπορούμε να μιλάμε για ανόρθωση του πεσμένου ανθρώπου.

Απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα ομιλίας του μακαριστού π. Αθανασίου Μυτιληναίου, που έγινε την Κυριακή 18/3/1990.
https://proskynitis.blogspot.com/2019/05/blog-post_966.html
 http://hristospanagia3.blogspot.com/2019/05/blog-post_638.html#more

Τρίτη 28 Μαΐου 2019

13. Μετάνοια-Πνευματικό Ἀλφάβητο, Ἁγ. Δημητρίου Ροστώβ, 28-5-2019, Ἀρχι...


Θα σου πώ τί έμαθα αυτές τις μέρες.


Θα σου πώ τί έμαθα αυτές τις μέρες.
Στα νοσοκομεία υπάρχει πολύς περισσότερος κόσμος από ό, τι φαντάζεσαι.
Και όχι.
Δεν είναι όλοι γέροι και μεγάλοι μα ούτε καί γίνονται στο τέλος όλοι τους καλά.
Υπάρχουνε ταυτόχρονα καί πολλά μέρη στα νοσοκομεία για να κλάψει κανείς.
Σκαλιά,  τουαλέτες, καπνιστήρια κτλ .
Άλλος βουβά καί άλλος φωναχτά.
Κανείς όμως δεν παρεξηγεί κανέναν.
Σα να υπάρχει μεταξύ όλων τους μία μυστική συμφωνία .
Και ο χρόνος κυλά πολύ πιό αργά έξω από τις αίθουσες των χειρουργείων.
Αλήθεια σου το λέω.
Αυτές τις μέρες έμαθα πώς στα νοσοκομεία μπορείς και ανοίγεσαι σε ανθρώπους πού μέχρι πριν λίγες ώρες ούτε καν τους ήξερες.
Και τους μιλάς για πράγματα πού ούτε στους καλύτερούς σου φίλους έχεις πει καί εξομολογηθεί .
Αυτές τις μέρες έμαθα πώς ο άνθρωπος μπορεί να καταλαβαίνει μόνο από τη μυρωδιά σε τι όροφο βρίσκεται .
Σε τι πτέρυγα και σε ποια κλινική.
Νόμιζα πώς ήξερα τι θα πει πόνος καί δοκιμασία.
Νόμιζα πώς ήξερα τι θα πει υπομονή .
Αυτές τις μέρες παρατηρώντας γύρω μου κατάλαβα πώς δεν είχα ιδέα.
Αυτά έμαθα αυτές τις μέρες.
Τώρα θα μου πεις γιατί στα λέω όλα αυτά .
Σου τα λέω γιατί θέλω να σε παρακαλέσω απόψε το βράδυ πρίν κοιμηθείς αλλά και κάθε βράδυ από εδώ και στο εξής απλά να κάνεις μία προσευχή για όλους αυτούς τους ανθρώπους πού δοκιμάζονται και 
μία ακόμα για την ψυχή σου.

Η Μονή Συχαστρία στη Ρουμανία είναι μια μυστική κλήση. Αν τη γνωρίσεις μια φορά, γίνεσαι ένα μαζί της και θες να την επισκέπτεσαι συνέχεια!


                              Ο π. Κλεόπας με τον π. Βικτωρίνο στη Μονή Συχαστρία

Από το βιβλίο: Ο Γέροντας Παΐσιος Ολάρου, Πνευματικός του Γέροντος Κλεόπα Ηλίε

"Χωρίς να αδικούμε την παρουσία και τον ρόλο άλλων Μοναστηριών, που το καθένα έχει τη δική του συμβολή, άλλοτε περισσότερο κι άλλοτε λιγότερο γνωστή, επιθυμούμε να εκφράσουμε τώρα μερικές σκέψεις για τη Μονή Συχαστρία, η οποία από πολλές πλευρές, αν μας είναι επιτρεπτό να πούμε, είναι η ναυαρχίδα της Εκκλησίας μας. 

Στα χρόνια αυτά, δηλ. το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα, η Συχαστρία απέκτησε αξιοσημείωτη θέση στη χώρα μας, με τους ειδικούς γνωστούς όρους, με τους οποίους η Μονή Νεάμτς την κατοχύρωσε κατά τον καιρό του οσίου Παϊσίου Βελιτσικόβσκυ. 

Γιατί; Ίσως για να διατηρήσει την τάξη της αδιάλειπτης προσευχής, ίσως για ν’ αναδείξει την πλειάδα των μεγάλων Πνευματικών, ή ακόμη και για να μεταδώσει την ασκητική ενθουσιαστική πνοή, η οποία εξαπλώθηκε σ’ ολόκληρη την αδελφότητα της Μονής. Ασφαλώς και χάρη στο ένδοξο παρελθόν της, κατά το οποίο αναδείχθηκαν σπουδαίες μοναχικές προσωπικότητες.
Η Συχαστρία είναι μια μυστική κλήση. Αν τη γνωρίσεις μια φορά, γίνεσαι ένα μαζί της. Διότι Συχαστρία δεν είναι μόνο ο ομώνυμος εδαφικός της χώρος. 
Περισσότερο σημαίνει και το πλήθος των πιστών που την επισκέπτονται τακτικά ή έκτακτα. 
Σημαίνει και τους μοναχούς της, που ασκούνται εκεί ως «εξόριστοι» από τις διάφορες εξουσίες του κόσμου. 
Αν κάποιος αξιώνεται να την επισκέπτεται, έστω μια φορά τον χρόνο, γεννιέται μέσα του μια άσβεστη επιθυμία να την επισκέπτεται συχνότερα. Αυτός που επισκέπτεται τη Συχαστρία νοιώθει ότι είναι ευτυχέστερος των άλλων.
Οι πατέρες της Συχαστρίας κάνουν το έργο τους με πολλή ευλάβεια και ταπείνωση, χωρίς να διεκδικούν διορατικά χαρίσματα, χωρίς να κοινολογούν στους άλλους τ’ αμαρτήματα των Χριστιανών, χωρίς να προβάλλουν κάποια ευτελή οράματα ή έκτακτες εμπνεύσεις διδασκαλικών λόγων. 
Η πορεία τους είναι ευθεία, βασιλική, γεμάτη από καλά αισθήματα, από ταπείνωση, προσευχή, από σκληρή άσκηση και συμμετοχή με αγάπη στους αγώνες των πνευματικών τους παιδιών.
Είναι, νομίζω, δύσκολο να εξηγήσω όλα αυτά σ’ εκείνον που δεν πέρασε απ’ εκεί και δεν αισθάνθηκε τον παράδεισο να κατεβαίνει από το επιτραχήλιο του π. Παϊσίου. Σ’ αυτόν που δεν άκουσε τον λόγο του π. Κλεόπα και σ’ αυτόν που δεν είδε τον π. Ιωήλ να εξομολογεί.
Ακόμη και όλοι σχεδόν οι ξένοι, που έρχονται εκεί, εκτός από τις προσωπικές τους αναζητήσεις και εξομολογήσεις, ενδιαφέρονται και για τη ζωή του μοναχισμού μας. 
Ωφελούνταν από την απλή παρουσία δίπλα σ’ ένα Γέροντα, και συγκεκριμένα κοντά στον π. Κλεόπα, πριν ακόμη να τους μεταφράσουμε τα λόγια του. Ακουόμενος ο λόγος από το στόμα των Πατέρων και διανθισμένος με τα άνθη της καθαρής προσευχής έχει μια ιδιαίτερη δύναμη που δεν μπορεί βέβαια να μεταφερθεί εδώ γραπτώς. Είναι χρυσός…
Τα κελιά των διακεκριμένων αυτών Πατέρων τα γνώριζαν οι άνθρωποι· κοίταζαν αν οι πόρτες τους είναι ανοικτές για να εξομολογηθούν και να τους συμβουλευθούν. 
Προπαντός αυτοί που περίμεναν με υπομονή, ήσαν απλοί άνθρωποι από χωριά και κωμοπόλεις της πατρίδας μας. Με την ίδια απλότητα αναμιγνύονταν ανάμεσά τους και μερικοί διανοούμενοι. 
Κανείς δεν προσπαθούσε εκεί να προβληθεί. Επικρατούσε ένα πνεύμα μεγάλης αδελφοσύνης. Υπήρχε σε όλους η ίδια ανάγκη να πάρουν κατευθύνσεις, να παρηγορηθούν, να ευθυγραμμισθούν στη ζωή του Χριστού μας… 
Κανείς και τίποτε δεν μπορούσε να σταματήσει όλους αυτούς να φθάσουν μέχρι εκεί, διότι επιθυμούσαν με πολύ ζήλο αυτή την ιερή συνάντηση. Επιπλέον ήσαν και οι νυκτερινές Ακολουθίες με τη μυστικότητά τους, με τη δική τους πνευματική δύναμη, με την ανακαινιστική ωφέλειά τους…
Οποιοσδήποτε έρχεται στη Συχαστρία απολαμβάνει, εκτός από την παραδοσιακή εκκλησιαστική τάξη, ένα τόπο να κοιμηθεί και μια γαβάθα φαγητό, το οποίο, έστω και άνοστο ή λίγο να είναι, όμως είναι καλύτερο από οποιοδήποτε άλλο. 

Όταν στις εορτές και πανηγύρεις αυτοί που έρχονται είναι πάρα πολλοί και ξεπερνιούνται οι υπάρχουσες δυνατότητες φιλοξενίας, στέκονται εκεί χωρίς στενοχώρια. 
Κοιμούνται δύο και τρεις στο ίδιο κρεβάτι, άλλοι κοιμούνται κάτω στα δάπεδα, μέσα στην τραπεζαρία, επάνω στα χόρτα και όπου μπορούν.
Έχει πράγματι η Συχαστρία αρκετά ησυχαστήρια και κελλιά στον περίγυρό της, στα οποία οι πατέρες, κουρασμένοι από τον χείμαρρο των προσκυνητών, αποτραβιούνται ενίοτε, όπως στην περιοχή Στάνα, Πρισάκα, στον κήπο με τα βάτα και τις φράουλες και στο μικρό παρεκκλησάκι. 
Έχει ακόμη κι ένα άλλο μόνιμο αναχωρητικό τόπο, το Κοιμητήριο, που είναι από μόνο του ένα χρονικό… Και δεν μπορεί ακόμη να είναι η Συχαστρία χωρισμένη από τη Σύχλα, τη Σκήτη που βρίσκεται ψηλότερα μέσα στο δάσος, που είναι κι αυτός ένας τόπος κατεξοχήν ησυχαστικός και συναρπαστικός, με την ξύλινη εκκλησία στο κέντρο, με την πέτρινη σπηλιά της Οσίας Θεοδώρας, με το καλυβάκι κάτω από την πλαγιά, όπου επί πολλά χρόνια κατοικούσε ο π. Παΐσιος, εξομολογώντας τους Χριστιανούς και προσευχόμενος γι’ αυτούς.
Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για τη Συχαστρία χωρίς να μνημονεύσουμε και τον ηγούμενό της, τον π. Βικτωρίνο, που είναι τόσο φιλόξενος και καταδεκτικός… 
Αυτός γνώριζε από παλιά να «κρατά τις πλάτες», να στέκεται μπροστά σαν μια προστατευτική ασπίδα, να εκτίθεται σε κάθε κίνδυνο, να τραυματίζεται… Τα υπέμεινε όλα με θαυμαστή υπομονή και για την ψυχική ωφέλεια της αδελφότητάς του.

Σίγουρα τα όσα μέχρι εδώ γράψαμε είναι το ορατό μέρος της Μονής. Η Συχαστρία δεν είναι μόνο ένας επίγειος παράδεισος. Διεξήχθησαν εκεί σκληρές μάχες, διότι ακριβώς η επιθυμία της αγιότητας υπήρξε πιο έντονη και η έφοδος του διαβόλου ήταν επίσης ισχυρή. 
Μόνο αυτοί που ζουν καθημερινά εκεί, σ’ αυτή τη μοναστική κοινότητα, γνωρίζουν καλύτερα από ποιους πειρασμούς πολεμήθηκαν και από ποιες επιθέσεις και πτώσεις δοκιμάστηκαν… 
Ασφαλώς υπήρχαν και μερικοί άλλοι, που δυστυχώς δεν κατανόησαν την πραγματικότητα αυτής της μάχης, δεν έμαθαν να πολεμούν, σκανδαλίστηκαν…
Αυτό που παραμένει σπουδαίο γεγονός για εμάς είναι ότι η Μονή εξήλθε νικήτρια, διότι κατόρθωσε να διατηρήσει την πίστη και την εν Χριστώ ζωή με ακρίβεια. 
Οι τόποι της Μονής Συχαστρίας είναι αγιασμένοι από τα λείψανα των Αγίων της, ευλογημένοι από τις προσευχές των μοναχών της και ποτισμένοι με τα δάκρυά τους".

Από το βιβλίο: π. Κων. Κόμαν, Αρχιμ. π. Ιωαννικίου Μπάλαν, Ο Γέροντας Παΐσιος Ολάρου, Πνευματικός του Γέροντος Κλεόπα Ηλίε (1897-1990). Μετάφραση-επιμέλεια υπό αδελφών Ι. Μ. Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους. Άγιον Όρος 1990.

Διδάγματα ἀπό τά Σόδομα, Ὁμιλία σέ παιδιά προσκυνητές, 18-5-2019, Ἀρχιμ....

Δευτέρα 27 Μαΐου 2019

Θαυμαστή συνομιλία Αγίου Ιωάννου του Ρώσου με τον Άγιο Ιάκωβο Τσαλίκη



Ο Γέροντας τακτικά επισκεπτόταν τον Άγιο Ιωάννη τον Ρώσο: «Κάποτε, έλεγε, πήγα και βλέπω τον Άγιο ζωντανό μέσα στη λάρνακά του. 

Του λέω:

-Άγιε μου πώς περνούσες στη Μικρά Ασία, τι αρετές είχες και αγίασες;

Ο Άγιος μου απάντησε:

-Μέσα στην σπηλιά που ήταν στάβλος κοιμόμουνα και με τα άχυρα σκεπαζόμουνα τον χειμώνα για να μην κρυώνω. Είχα και την ταπείνωση και την πίστη.
Σε λίγο μου λέει:
-Περίμενε, πάτερ Ιάκωβε, γιατί ήρθαν τώρα δύο άνθρωποι και με παρακαλούν για ένα παιδί άρρωστο. Περίμενε να πάω να το βοηθήσω.
Ξαφνικά άδειασε η λάρνακα γιατί ο Άγιος έφυγε.

Σε λίγη ώρα ξαναγύρισε, δεν τον είδα πώς γύρισε, αλλά τον είδα να τακτοποιείται μέσα στη λάρνακά του σαν ένας άνθρωπος»!


Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία: Ζωντανή μετάδοση, Προκόπι Ευβοίας, Ιερός Ναός Αγίου Ιωάννου του Ρώσου!

Βοήθειά μας ο "ζωντανός" Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος!Αρχή φόρμας

Πέμπτη 23 Μαΐου 2019

Ποια είναι η μεγαλύτερη Ευλογία μέσα στο σπίτι μας;


 Έλεγε ο Γέροντας Κλεόπας Ηλιέ: «Γνωρίζετε εσείς ποιά είναι η Μητέρα του Κυρίου μας και πόσο αγαπά και πόση η δύναμίς της και πόσο το έλεός της;
Είναι η Μητέρα μας, η οποία έχει έλεος γιά τους πτωχούς και τις χήρες και τους λοιπούς Χριστιανούς. Πάντοτε προσεύχεται στον Σωτήρα Χριστό γιά όλους μας».
Σχεδόν σε κάθε κήρυγμά του ο π. Κλεόπας ερωτούσε τους Χριστιανούς: «῎Εχετε την Εικόνα της Παναγίας μας στο σπίτι σας; Καντήλι μπροστά στην εικόνα της έχετε;».
Κατόπιν τους συμβούλευε: «Νά πάρετε την Προστάτιδα και Βοηθό μας, την Μητέρα μας που είναι στους ουρανούς και στην γή νά την βάλετε στά σπίτια σας! Αυτή είναι η Βασίλισσα του ουρανού και της γής!
‘Εάν θά πάρετε Αυτή την Προστάτιδα Παναγία στά σπίτια σας και της διαβάζετε κάθε πρωί με το καντήλι της αναμμένο τους Χαιρετισμούς της και το βράδυ την Παράκλησίν της, θά την έχετε βοηθό σ’ όλη την ζωή σας και τη στιγμή του θανάτου σας και την ημέρα της Κρίσεως.
Γνωρίζετε πόσο δύναται νά βοηθήση η Θεοτόκος Μητέρα μας μπροστά στον Θρόνο της Παναγίας Τριάδος; ‘Εάν δεν υπήρχε Αυτή, πιστεύω ότι αυτός ο κόσμος θά εχάνετο από πολύ παλαιότερα!
πηγή

Πηγή: https://inpantanassis.blogspot.com/2019/05/blog-post_88.html

Πηγή: synaxipalaiochoriou.blogspot.com

Δευτέρα 20 Μαΐου 2019

Η ΑΓΊΑ ΛΥΔΙΑ ΒΑΠΤΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΥΛΟ




Η πρώτη Ευρωπαία χριστιανή το 50 μ.Χ. 
Γιορτάζει σήμερα! 
Μαζί της και η Μακεδονία μας που το όνομά της αναφέρεται  δεκάδες αιώνες πριν στα Ευαγγέλια. 
«Διαβάς εις Μακεδονίαν βοήθησαν ημίν» (Πράξ. 16,9), είναι η έκκληση του Μακεδόνα που βλέπει σε όραμα ο Απόστολος Παύλος ενώ βρίσκεται στην Τρωάδα.
Η χάρη της να σκέπει την Ελλάδα μας,
 τη Μακεδονία και όλους εμάς.

Πέμπτη 16 Μαΐου 2019

"Στο μοναστήρι πρέπει να γνωρίζεις μόνο έναν πρεσβύτερο πνευματικό Γέροντα για να περνά η ζωή με ανάπαυση και προκοπή".




Λοιπόν, εφόσον η επίκληση του ονόματος του Ιησού (δηλαδή η ευχή: Κύριε Ιησού Χριστέ Υιέ του Θεού ελέησόν με) σώζει, ενώ ο νους και η καρδιά του ανθρώπου αποτελούν δημιουργήματα των χειρών του Θεού, τότε ποιο είναι το κακό για τον άνθρωπο εάν αναπέμπει από τα βάθη της καρδιάς του δια μέσου του νου του την προσευχή προς τον γλυκύτατο Ιησού, επιζητώντας το έλεός του;

 
«Όταν μονάσει κανείς στο μοναστήρι, αυτό σημαίνει ζωή μοναχική. Ο βίος στο μοναστήρι είναι δύσκολος μόνο γι΄αυτόν που θέλει να έχει σχέση με πολλούς και να ζει κοσμική ζωή. Στο μονή όμως πρέπει κανείς να γνωρίζει μόνο ένα πρεσβύτερο δηλαδή τον πνευματικό του πατέρα και Γέροντα. Τους δε λοιπούς αδελφούς να τους βλέπει ως συνδούλους Θεού. Τότε και μόνο θα περνά τη ζωή του ευχάριστα και με μεγάλη ανάπαυση και προκοπή».

«Μου γράφεις ότι θέλεις να απομονωθείς τελείως για να επΙδοθείς στην καρδιακή προσευχή. Εφόσον μένεις μόνος και σπάνια σε επισκέπτεται κανείς δεν στερείσαι την προσευχή. Το ότι εκκλησιάζεσαι δεν σου διασπά την ησυχία αλλά μάλλον σε δυναμώνει προς αυτό, ώστε και στην οικία σου να προσεύχεσαι. Όταν η προσευχή στερεωθεί μέσα στην καρδιά σου τότε θα υπάρχει μέσα σου η ησυχία όχι του τόπου αλλά της καρδιάς. Γιατί, τι είναι απομόνωση; Είναι, όταν ο νους απομονωθεί στην καρδιά και στέκεται μαζί με τον Θεό και ποτέ δεν επιθυμεί να βγει από κει. Μη ζητάς άλλη απομόνωση καλύτερη από αυτή. Διότι είναι δυνατό και με κλειστές πόρτες να ταξιδεύεις στο σύμπαν ή να επιτρέψεις να ορμήσει στο δωμάτιό σου ολόκληρη η οικουμένη».

Από το παλαιό ρωσικό χειρόγραφο, «Νοερά άθλησις»,
εκδοθέντος στην Ελληνική υπό Γέροντος Βλασίου και της Συνοδείας του
(Κατουνάκια Αγίου Όρους 2007)