Πέμπτη 27 Απριλίου 2017

Πάτερ, ποιο είναι το μυστικό σου ώστε να φέρνεις στην επιφάνεια τα βάθη της ψυχής του συνομιλητή σου;




Ακούστε το άρθρο


Από το βιβλίο: Είδα τις ακτίνες του φωτός

π. Μιχαήλ Ευδοκίμωφ
Ο άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ και ο έσω άνθρωπος

Κάποιος που είχε καταλάβει ότι ο στάρετς διάβαζε την ψυχή του συνομιλητή του σαν ανοιχτό βιβλίο τον ρώτησε μια μέρα ποιο ήταν το μυστικό που τον έκανε να φτάνει στον εσωτερικό κόσμο των επισκεπτών του και να φέρνει στην επιφάνεια τα βάθη της ψυχής του.

Έχοντας συζητήσει με έναν έμπορο που δεν του είχε καθόλου εμπιστοσύνη και στον οποίο είχε αποκαλύψει πολύ σημαντικά πράγματα για την υπόλοιπη ζωή του, ο πατέρας Σεραφείμ απάντησε:

Αυτός ο έμπορος ήρθε σε εμένα ...βλέποντάς με ως κάποιον δούλο του Θεού. Και εγώ ο ανάξιος Σεραφείμ ως φτωχός δούλος του Θεού, που γνωρίζω ότι είμαι και καθώς ο Κύριος δίνει εντολή στον δούλο του τον μετέφερα σε αυτόν που είχε τόσο μεγάλη ανάγκη να βρεθεί.

Η πρώτη σκέψη που μου έρχεται στην ψυχή, νομίζω πως την στέλνει ο Θεός, μιλώ λοιπόν χωρίς να ξέρω τι συμβαίνει στην ψυχή του συνομιλητή μου πιστεύοντας όμως ότι αυτό είναι το θέλημα του Θεού και ότι αυτό είναι για καλό του. 

Κάποιες φορές συμβαίνει χωρίς να έχω πρώτα βεβαιωθεί ότι υποτάσσομαι στη θεία βούληση, να εμπιστεύομαι τη δική μου λογική νομίζοντας ότι αυτό είναι καλό να γίνει αλλά χωρίς να έχω πάρει τη βοήθεια του Κυρίου, παίρνω μια απόφαση από μόνος μου και σε αυτές τις περιπτώσεις κάνω πάντοτε λάθος...όπως το σίδερο παίρνει μορφή στο αμόνι έτσι κι εγώ παραδίνομαι ολοκληρωτικά στο θέλημα του Κυρίου: κάνω αυτό που τον ευχαριστεί, αφήνω στην άκρη τη δική μου επιθυμία για να μεταδοθεί μονάχα αυτό που ευχαριστεί τον Θεό (Β.Ι.).

Η ύπαρξή του απογυμνώνεται ολοκληρωτικά, αφοσιώνεται πλήρως στο άκουσμα των ανθρώπων και αφήνει να εκφραστεί το θέλημα του Θεού, του μόνου που μπορεί να προφέρει λόγια, τα οποία έχουν τη δύναμη να οδηγήσουν τον άνθρωπο σε πνευματική ανάταση και στη λύτρωση.

....Η αποκάλυψη του βάθους της ψυχής βρίσκεται πέρα από κάθε διανοητική ανάλυση και απαιτεί την παράδοσή μας στο Άγιο Πνεύμα από το οποίο τίποτε δεν μπορεί να κρυφτεί και αποτελεί πηγή κάθε εξαγνισμού. Από κει ο στάρετς αντλεί την ικανότητα να προφέρει τις πρώτες λέξεις που εμφανίζονται μέσα του πριν καν αυτές διαστρεβλωθούν από τη λογική επεξεργασία.





Από το βιβλίο: Είδα τις ακτίνες του φωτός
π. Μιχαήλ Ευδοκίμωφ
Ο άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ και ο έσω άνθρωπος.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια :